lauantai 12. tammikuuta 2013

Northeast osa 1

Päivä 1:
Matka alkoi "ihanalla" bussimatkalla Katharinan kanssa Montes Clarosista Belo Horizonteen. Bussi lähti klo 22.50 ja perille saavuttiin (erittäin katkonaisten unien jälkeen) klo 5.25. Meitä oli sitten bussiasemalla vastassa joku mies Terra Brasil Turismolta. Mentiin Katharinan kanssa pikkubussiin oottamaan että muut samoihin aikoihin tulijat tulis ja kyllähän ne sitten muutaman kymmenen minuutin odottelun jälkeen tulikin. Mentiin siis samalla pikkubussilla Aleenin, Jonaksen, Marianan ja Brooken kanssa hotellille. Kun sitten saavuttiin hotellille, niin huomasin, että yks suomalainen vaihtari, Vilma, oli siinä pihalla! Oli ihan mahtavaa nähä sitä ja päästä ihan kasvotusten puhumaan suomea jonkun kanssa, mutta valitettavasti Vilman northeast on eri reissu ku tää miun ni hää joutu sit lähtee aika nopeesti pois. Miun kaverit tuijotti miuta ja Vilmaa suut auki koko sen ajan ku keskusteltii:D Suomi on kuulema outo kieli! No meillä oli sitten vapaata aikaa kuudesta puoleen kahteen eli 7,5 tuntia. Kun oltiin aikamme kierrelty siinä pihalla, ni päädyttiin Katharinan ja Brooken huoneeseen. Miulla oli hauskaa kun annoin niiden muiden maistaa salmiakkia:D Jonas oli ainut joka tykkäs siitä (niillä tosin myydäänki salmiakkia siellä Tanskassa). Kaikki muut oli kyllä lähinnä järkyttyneitä siitä että edes annoin niille jotain niin kamalaa! En tiiä missä vaiheessa, mutta joka tapauksessa koko porukka nukahti sinne huoneeseen ja herättiin vasta, kun valvoja tuli herättämään meidät, että päästettäisiin paikalle tulleet niiden omiin huoneisiin. Jokaiseen huoneeseen oli siis vain yks avain ja meillä oli tietty kaikki avaimet, koska oltiin ensimmäisinä paikalla. Yhdeltä sitten VIHDOIN (oltiin kaikki siis ihan kuolemassa nälkään, koska ei oltu saatu aamupalaa) oli lounas. Sen jälkee alkoi koulutus matkaa varten (eli sääntöjä, rangaistuksia, vähän lisää sääntöjä jne..) ja oli lääkärintarkistus. Kun pääs lääkärin luota, oli vapaata aikaa, joka käytettiin ulkona sateessa istuen ja jutellen (englantia ei saa käyttää, mut kyl suurin osa puhuu englantia) ja sen jälkeen oli päivällinen (jälleen kerran kaikki oli tosi nälkäsiä, koska kello oli jo 19.30). Päivällisen jälkeen oli taas aikaa tehä omia juttuja, mikä tarkotti miun ja Shun tapauksessa sängyllä makoilemista ja suihkussa käyntiä. Klo 21 oli sitten forro- ja funktanssitunnit ja oli muuten hitsin kivaa! Klo 23 lähettiin sitten raahautumaan tiukan tanssimisen jälkeen mielettömän hikisinä ja lähestulkoon kuolleina kohti omia huoneita. Miun huoneessa Belo Horizontessa oli Shu (Taiwanista), Tereza (Tsekistä) ja Starling (USAsta). Nukkumaan päästiin vasta kun kaikki oli käyny suihkussa ja laittanut seuraavan päivän kamat valmiiks eli siinä yhen aikaan..

Päivä 2:

Herätys oli kello kuudelta ja puol 7 piti viedä laukut Terran bussiin. Ulkona satoi ihan kuin saavista kaatamalla ja KAIKKI oli aivan märkiä. Laukkujen raahaminen siinä sateessa bussii ei ollu mikään helppo homma, mut onneks pojat autto niitten kanssa! Mentiin sitten aamupalalle ja sen jälkeen alkoi 13 tunnin bussimatka kohti Brasiliaa. Pysähdyttiin matkalla kaks kertaa. Brasiliaan päästyämme mentiin ostarille syömään ja sen jälkeen hotellille. Olen samassa huoneessa Rekan (unkarista) ja Cosin (Saksasta) kanssa.Kaikki oli niin väsyneitä, kun vihdoin päästiin hotellille, että kyllä uni maistui.

Päivä 3:

Herättiin klo 6.30 ja mentiin aamupalalle. Klo 7.50 lähettiin bussilla kiertelemään kaupunkia ja vierailtiin kahdessa kirkossa, näitten eduskuntataloa vastaavassa paikassa ja museossa. Oli vähä huono kierrellä kaupunkia bussilla, koska satoi niin paljon, ettei ulos nähnyt käytännössä ollenkaan. Sen jälkeen päästiin shoppailemaan ostarille. Kiertelin kauppoja Shun ja Marianan kanssa. Meistä on täällä tullut sellanen kolmikko, että ollaan käytännössä koko ajan yhessä.

Jonas, Mariana, Aleen ja Brooke. Odoteltiin muiden saapumista Belo Horizontessa

Roger, Eduardo, Marcos ja Brooke meidän superupeat t-paidat päällä Brasiliassa

Parhaat<3

Brasiliassa on tollanen kirkko, jonka nimeä en tiiä, mut se on cool:D