maanantai 11. helmikuuta 2013

Northeast osa 6

Päivä 21:
Herättiin klo 5.30 ja lähdettiin klo 7 ajamaan kohti Porto Seguroa. Päästiin perille kuuden aikaan ja mentiin suoraan ravintolaan syömään. Mentiin sitten hotellille ja vietettiin iltaa hotellin uima-altaalla. Saatiin kuulla, että rotarit oli päättäny, ettei kukaan matkalta kotiin lähetetyistä joudu keskeyttämään vaihtoaan. Puolilta öin piti käydä nukkumaan. Olin samassa huoneessa Starlingin (USAsta), Hayleyn (Kanadasta) ja Jessien (Kanadasta) kanssa.

Päivä 22:
Herätys oli klo 8. Aamupalan jälkeen lähdettiin läheiselle rannalle. Mie olin just pessy hiukset, ni en viittiny mennä meree uimaa ja saamaan suolaa hiuksiin. Jäin sitten istumaan pöytään ja vahtimaan muiden tavaroita ja lakkaamaan kynsiä. Syötiin lounas rannalla ja palattiin klo 12 hotellille. Puol 3 lähdettiin opastetulle kierrokselle Porto seguron vanhaan kaupunkiin. Meidän opas oli miun mielestä tosi huono. Se puhu kamalan nopeesti, eikä se koskaan oottanu, et koko ryhmä oli paikalla. Siitä jatkettiin "inkkarikylään" shoppailemaan. Ei se mikään oikee inkkarikylä oo vaan alue täynnä pieniä kojuja ja intiaanipatsaita. Vietettiin siellä reilu tunti ja mentiin sitten siihen samaan ravintolaan, missä syötiin edellisenä iltana. Loppuilta vietettin hotellilla ja nukkumaan käytiin klo 24. Porto Seguro oli suoraan sanottuna pien pettymys..

Päivä 23:
Herättiin klo 6 ja lähettiin ajamaan kohti Vitóriaa. Päästiin perille vasta seitsemän aikaan. Vietiin tavarat huoneisiin ja lähdettiin suoraan ruokakauppaan ostamaan ruokaa seuraavan päivän bussimatkaa varten. Kun palattiin hotellille, meillä oli päivällinen. Loppuilta oli vapaata aikaa. Miulla on yks kaveri, Julia, joka oli vaihossa Lappeenrannassa viime vuonna ja hää asuu Vitóriassa. Julia tuli sitten äitinsä kanssa moikkaamaan miuta hotellille. Oli mielettömän kiva nähä sitä pitkästä aikaa! Juteltiin siinä pihalla jonkun aikaa kunnes Julian piti lähteä. Hengasin sitten muitten vaihtareitten kanssa miun hotellihuoneessa ja soitettiin yhelle niistä kotikaupunkeihin lähetetyistä skypellä. Puol 12 piti sitten käydä nukkumaan. Olin taas samassa huoneessa Erisin (USAsta) ja Lucianan (Meksikosta) kanssa.

Päivä 24:
Herättiin klo 5.30 ja lähdettiin ajamaan kohti Rio de janeiroa! Oli niin kova ruuhka, että tiet oli aivan tukossa. Pisimmillään se bussi seisoi paikallaan 45 minuuttia ruuhkan takia! Matkalla katottiin tietty Rio-leffa. Päästiin perille kuuden aikaan. Vietiin tavarat huoneisiin, käytiin suihkussa ja vaihdettiin vaatteet. Sitten lähdettiin kävelemään ravintolalle, josta sai sushia, pitsaa, pihviä, kalaa ja periaatteessa mitä ikinä vaan osasi edes ajatella. Palattiin illalla hotellille. Valvojat päästi meidät vielä hotellin (itseasiassa taitaa olla hostelli?) edessä olevaan puistoon istumaan. Ite päätin kuitenkin käydä aikasin nukkumaan, koska olin väsyny. Nukkumaanmenoaika oli klo 24. Olen samassa huoneessa Brooken (USAsta), Hayleyn (Kanadasta), Jessien (Kanadasta) ja Cosin (Saksasta) kanssa.

Porto seguron vanha kaupunki

InkkarikyläxD

KATTOKAA MINKÄ LÖYSIN VITORIASTA!! JULIA<333 nii ja sen autossa oleva kiroileva siili-tarra "ei tartte päälle ajaa perkele"