perjantai 1. helmikuuta 2013

Northeast osa 4

Päivä 13:
Herättiin klo 7 ja lähdettiin ajamaan kohti linnoitusta (forte dos reis magos). Kierrettiin sitten sellanen tunti sitä linnoitusta ja lähdettiin sitten takasin bussille ja ajettiin katsomaan maailman suurinta cashew-puuta (oli muute iso!). Siitä jatkettiin taas rannalle, jossa mentiin hyppimään sellaselta korkeelta laiturilta mereen. Itte en halunnu hyppiä, koska se oli oikeesti aika pelottava paikka kaikkine aaltoineen. Miut heitettiin kuitenki sinne mereen neljä kertaa, joten kyl mieki sinne päädyin. Jotku valopäät sai idean lähtee sellasen kumiveneen tyyppisen jutun kyytiin mitä vedettiin moottoriveneen perässä. Se oli säännöissä kielletty, mut kaikki (jotka siis oli rikkonu sääntöjä) pääs pelkällä varotuksella. Rannalla olon jälkeen lähdettiin takasin hotellille, jossa päästiin vaihtamaan vaatteet. Menin käymään läheisellä ostarilla Starlingin ja meidän reissun lääkärin kanssa nostamassa rahaa (jes, se kortti toimi!). Illalla mentiin sitten ravintolaan syömään. Ravintolan ja viereisen tontin välillä oli verkkoaita ja siellä toisella puolella oli neljä kissaa, joita mie ja Shu syötettiin salaa kanalla:D sitten mentiin takasin hotellille ja käytiin puol 12 nukkumaan.

Päivä 14:
Herättin puol 8 ja lähettiin bussilla yhteen paikkaan missä saatiin sellaset autot, joilla pääsee ajamaan hiekassa. Ei tietenkään itte saatu ajaa, mut meillä oli kuskit. Ajettiin dyyneillä ja pysähttii aina välillä ottamaan kuvia. Yhessä pysähyspisteessä päästiin koittamaan hiekkalautailua. Itte vedin aluks ihan hyvi kunnes sitten olin jo melkein mäen juurella ja totesin selvinneeni. Vedin sitten parit kuperkeikat siinä, jonka seurauksena sitä hiekkaa oli korvissa ja suussa ja koko naama oli kuorrutettu hiekalla. Ne autot vei meidät rannalle, jonne sitten jäätiin muutamaks tunniks. Merivesi oli kyl kuvottavaa, koska se oli täynnä jotain vesikasveja, jotka kellui siinä vedessä. Ei siellä kukaan pystyny uimaan. Palattiin hotellille neljän aikaan, jolloin piti vaihtaa vaatteet ja laittautua hienoks, koska illalla oli bileet. Mentiin ensin syömään siihen samaan ravintolaan missä oltiin jo edellisenä päivänä. Meidän mukaan tuli myös vaihtareita, jotka asuvat Natalissa. Siitä lähettiin sitten yhelle rantahotellille, jonka pihalla (altaalla) meille oli järjestetty yllätysbileet. Meille oli hedelmäpöytä, suklaakakkua, limpparia ja DJ! Oli kyl tosi siistiä! Palattiin hotellille klo 00.45, jolloin kaikki käskettiinkin sitten jo nukkumaan.

Päivä 15:
Lähettiin aamulla ajamaan kohti seuraavaa kohdetta Maceióa. Ajettiin koko päivä ja saavuttiin illalla Maceióon. Päästiin perille sen verran myöhään, että pysyttiin loppuilta hotellilla. Käytiin nukkumaan vähän ennen puolta yötä. Olin samassa huoneessa Terezan (Tsekistä), Hayley (Kanadasta) ja Brooken (USAsta) kanssa.

Päivä 16:
Lähettiin puol 9 bussilla veneelle, joka vei meidät Praia do Gungalle eli rannalle. Meillä oli siellä vapaata aikaa noin viis tuntia. Ranta oli kyllä tosi kiva, mutta mie olin palanu auringossa aikasemmin, joten päätin viettää suurimman osan aurinkosuojan alla istuen. Luin melkein kokonaan nälkäpelin toisen osan sinä aikana. Kävin kyllä uimassakin, mutta siinä vedessä oli tosi paljon jotain mereneläviä, jotka tökki jalkoja, ni ei siellä uskaltanu olla:D Lähdettiin sitten takasin hotellille siinä kolmen jälkeen. Meidän hotellin vieressä oli "supermarketti" (=siwaa pienempi ruokakauppa), jonne saatiin mennä ostamaan ruokaa yms. Loppupäivä vietettiin hotellin uima-altaalla. Puolen yön aikaan piti käydä nukkumaan.

Maddie ja sen väärä lippu:) niin ja siis Natalissa

Käytiin ajelemassa dyyneillä

Sonja the kissan pelastaja marttinen taas vauhdissa..

Bileeeeeeet

Tyypillinen bussimatka..:D

Koko porukka ja pari ylimääräistäkin maailman suurimmalla cashew-puulla..